14 آذر 1398

شرح وظایف اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل:

  • پيگيري اجراي مصوبات شوراي هماهنگي مديريت بحران استان و كارگروه حمل ونقل ، شريانهاي حياتي ، بلاياي جوي و طوفان سازمان مديريت بحران كشور .
  • تهيه برنامه هاي لازم براي پشگيري از بحران و ايجاد آمادگي جهت مواجهه با حوادث احتمالي.
  • هماهنگي با ستاد وزارت متبوع در اجراي برنامه هاي مربوط به مديريت بحران و پدافند غير عامل.
  • همكاري در زمينه تهيه طرح جامع خطر پذيري بخش حمل ونقل ، شريانهاي حياتي ، بلاياي جوي و طوفان ، تأمين مسكن و مخاطرات زلزله ، لغزش لايه هاي زمين ، ابنيه ، ساختمان و شهرسازي در سطح استان با هماهنگي ساير دستگاهها .
  • پيگيري و نظارت بر انجام مطالعات و رعايت اصول پدافند غير عامل در تأسيسات حياتي و حساس و مهم موجود و در دست مطالعه و ساخت با رعايت اصل هزينه – درآمد و مشاركت در تصويب طرحهاي تهيه شده .
  • برآورد اعتبارات مورد نياز اجراي طرحهاي پدافند غير عامل استان و پيشنهاد به كميته پدافند غير عامل ستاد .
  • انجام وظايف مربوط به مراحل پيش بيني و پيشگيري ، آمادگي ، مقابله و بازسازي و بازتواني ابلاغ شده  از سوي مراجع ذيربط .
  • تهيه و پيشنهاد خط مشي هاي اجرايي مورد نياز مراحل مختلف مديريت بحران جهت طرح در كارگروهاي ذيربط.
  • جمع آوري و جمع بندي اطلاعات مربوط به خسارات وارده به بخش راه و شهرسازي در سطح استان پس از وقوع حوادث و تشكيل كارگروه تخصصي ارزيابي خسارات در اداره كل .
  • راه اندازي و به روز رساني سامانه مديريت بحران بخش راه و شهرسازي در  سطح اداره كل .

شرح وظایف اداره ارتباطات و اطلاع رسانی:

  •   مديريت وكنترل پايگاه اطلاع رساني اداره كل .
  •  مديريت و سازماندهي سيستم تلفن گوياي اداره كل .
  •  ساماندهي وبرگزاري جلسات ملاقات مردمي مدير كل .
  •  تهيه وتدوين برنامه سالانه اطلاع رساني وتبليغي اداره كل .
  •  اجراي برنامه هاي خبري ،‌ تبليغاتي ، انتشاراتي و مطالعاتي اداره كل استان از طريق :
  •   تهيه و تدوين اخبار ، بيانيه ،‌ اطلاعيه ،‌ آگهي و پيامهاي اداره كل و اقدام به انعكاس آن در رسانه هاي گروهي
  •  ساماندهي برنامه‌هاي تبليغاتي و اطلاع‌رساني و چاپ وتهيه اقلام تبليغاتي.
  •  انتشار نشريات اداري و موردي در اداره كل ،‌ تهيه فيلم ،‌ اسلايد و عكس از فعاليتهاي اداره كل .
  •   افكار سنجي در سطح استان به منظور آشنائي با افكار و عقايد آحاد مردم در خصوص نحوه عملكرد اداره‌كل.
  •  رسيدگي و پاسخگوئي به نامه هاي مردمي .
  •   برنامه ريزي و همكاري در جهت برگزاري كنفرانسها ، سمينارها ، نمايشگاههاي فني و تخصصي ،‌ جشنواره‌ها ،‌ مصاحبه ها و بازديدهاي استاني در رابطه با وظائف اداره كل .
  •  برنامه ريزي و تشكيل ستادهاي ويژه برگزاري مراسم و مناسبتهاي ملي و مذهبي در اداره كل .
  •   اداره امور كتابخانه اداره كل و تجهيز آن .
  •   عضويت و شركت فعال در شوراها ، مجامع و ستادهاي هماهنگي مرتبط با روابط عمومي .
  •   تدوين و اجراي برنامه هاي فرهنگي ويژه كاركنان اداره كل .
  •   هماهنگي و برقراري ارتباط مستمر و مستقيم با مركز ارتباطات و اطلاع رساني ستاد وزارت متبوع.

شرح وظایف اداره پیمان و رسیدگی و قراردادها :

  • جمع بندي اطلاعات لازم درباره شرايط و وضعيت پيمانكاران و مشاوران و مشخصات آنان بر اساس مقررات و ضوابط و همچنين آگاهي از معيارها و ضوابط حاكم بر عقد قراردادهاي مربوطه.
  • بررسي طرحهاي زمان بندي شده و نقشه ها و انجام امور مربوط به تشريفات مناقصه و عقد پيمان با پيمانكاران براساس اصول و ضوابط حاكم و رعايت قوانين و مقررات مربوط.
  • صدور دستور شروع كار پيمانكاران و نظارت بر پيشرفت كار آنان طبق برنامه زمانبندي شده .
  •  تنظيم فرم قراردادهاي نمونه و كاربرد آنها در زمان عقد قراردادهاي مورد نياز.
  • بررسي و تأييد صورت وضعيت ، مابه التفاوت و تعديل قطعي موقت و قطعي از طرف مشاوران و پيمانكاران و تطبيق آنها با مفاد پيمانها و در صورت لزوم اظهار نظر پيرامون آنها .
  • شركت در كميسيونهاي تحويل موقت و قطعي و تهيه حكم كميسيون.
  • رسيدگي به مسائل و مشكلات پيمانكاران در رابطه با چگونگي اجراي مفاد قراردادها و فراهم نمودن مقدمات نسخ پيمان طبق مفاد قرارداد و با همكاري امور حقوقي.
  • ارزشيابي عملكرد مشاوران و پيمانكاران در مقاطع مياني و پاياني كار و گزارش عملكرد به مراجع صدور صلاحيت .
  • اعلام نتايج ارزشيابي فعاليت پيمانكاران به مبادي ذيربط.
  • رسيدگي به تأخيرهاي پيمانكاران و خلع يد يا خاتمه دادن پيمان طبق مقررات.
  • تهيه آمار و گزارشهاي مستمر و ادواري پيرامون تنوع و حجم فيزيكي و مالي پيمانهاي منعقده در سطح استان.
  • حفظ و نگهداري اسناد ، مدارك و نقشه هاي طراحي شده و اجرائي طبق اصول فني .
  • بررسي اسناد مناقصه به منظور تطبيق آن با آخرين بخشنامه ها و دستور العمل ها.

شرح وظایف اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع

  • تعيين و پيشنهاد اولويت برنامه هاي اداره كل استان در چارچوب سياستها و خط مشي هاي ابلاغ شده.
  • بررسي امكانات و سياستهاي كلي اقتصادي استان و برنامه هاي توسعه به منظور تنظيم برنامه براي ايجاد و توسعه راههاي ارتباطي ،‌ توسعه زمين ، مسكن و ساختمان در منطقه.
  • تهيه و پيشنهاد برنامه هاي ميان مدت و بلند مدت با همكاري واحدهاي تابعه و حوزه مركزي در چارچوب سياستها و خط مشي هاي وزارتخانه  و انجام هماهنگيهاي لازم با ارگانهاي برنامه ريزي استان.
  •  تلفیق برنامه هاي محوله به اداره كل استان و تدوين و تنظيم آنها براساس خط مشي‌هاي تعيين شده و با توجه به امكانات موجود استان.
  •  كنترل روند پيشرفت برنامه ها و فعاليت ها و تهيه گزارش هاي لازم .
  • شركت در شوراي برنامه ريزي امور زير بنايي استان.
  • جمع آوري و تنظيم و تحليل آمار و اطلاعات مورد نياز واحدها ي تابعه به منظور انجام برنامه ريزي هاي لازم.
  • تهيه و تنظيم موافقت نامه هاي مربوطه .
  • تهيه و تنظيم گزارش پيش بيني اعتبارات مورد نياز در چهارچوب برنامه هاي اجرايي تدوين شده.
  • انجام امور مربوط به تنظیم و مبادله موافقت نامه ها با مراجع ذيربط و اخذ ابلاغ اعتبارات رديف بودجه.
  • تهيه و تنظيم بودجه هاي جاري و عمراني با هماهنگي ساير واحدهاي اداره كل استان و ارائه به مراجع ذيربط.
  • پيگيري موافقت نامه ها و شركت در جلسات رسيدگي به پيشرفت طرحهاي عمراني و جذب اعتبارات  و تجهيز منابع مربوط .
  • تهيه لايحه بودجه سال آينده و مقايسه آن با قوانين سنواتي.
  • پيگيري و اجراي شاخصهاي مصوب سرمايه گذاري در حوزه فعاليت راه، مسكن و شهرسازي، شامل شاخصهاي اولويت­بندي طرح­هاي سرمايه­گذاري، روشهاي بهينه تأمين مالي، واگذاري طرح ها و انتخاب متقاضي برتر، تنظيم مستندات و قراردادهاي سرمايه گذاري و نظارتي.
  • بررسي و برنامه ريزي در تأمين مالي و احداث طرح­هاي راه و ترابري و مسكن و شهرسازي.
  • احصاء و شناسايي پروژه­هاي سرمايه­گذاري در امور حمل و نقل و مسكن و شهرسازي.
  • شناسايي منابع مالي مورد نياز و ايجاد زمينه نحوه جذب آن­ها و تهيه بانكهاي اطلاعاتي در سامانه مرتبط.
  • برقراري ارتباط مستمر با بانك­ها و مؤسسات مالي، اعتباري و سرمايه گذاري،  به منظور تجهيز و تأمين منابع مالي مورد نياز.
  • انجام مذاكره اوليه براي شناسايي تأمين كنندگان منابع مالي طرح­ها و پيگيري اجراي آن­ها.
  • برگزاري همايش­ها، سمينارها و نشستهاي تخصصي داخلي به منظور معرفي فرصت­هاي سرمايه گذاري وزارت متبوع در سطح استان .
  • استفاده از ظرفيتهاي بازار سرمايه و شركت­هاي فعال درمنطقه براي تأمين مالي پروژه­هاي حوزه راه و شهرسازي.
  • همكاري با ادارات كل استاني شركت­ها و سازمان­هاي تابعه وزارت متبوع در فرآيند مذاكرات سرمايه گذاري و تجهيز منابع طرحها.
  • پيشنهاد طرح­هاي جديد سرمايه گذاري مبتني بر شناسايي قابليت­هاي موجود در مناطق مختلف استان با هدف ايجاد توسعه متوازن.
  • مديريت بهينه دارايي­هاي موجود در ادارات كل راه و شهرسازي با هدف بهره­گيري از ظرفيت هاي حوزه راه، مسكن و شهرسازي براي توسعه ظرفيت­هاي سرمايه گذاري در حوزه وظايف مربوطه.
  • برنامه ريزي و انجام اقدامات لازم به منظور  شناسايي ، جذب و هدايت سرمايه هاي موجود در استان جهت احداث و توسعه طرح­هاي مصوب.

شرح وظایف اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)

  • گرد آوری و تلفيق آمار و اطلاعات واصله از واحدهاي مختلف و ارائه به مبادي ذيربط.
  • تدوين آمار و گزارشهاي ادواري از عملكرد اداره كل و ارائه به مبادي ذيربط.
  • انجام كليه فعاليت هاي دبيرخانه اي ستادآمار و تلفيق برنامه و ارائه گزارشهاي لازم به حوزه ستادي وزارتخانه و ساير مراجع ذيربط.
  • تهيه و تدوين گزارشهاي تلفيقي و تحليلي ادواري از فعاليتهاي انجام شده در استان و ارائه آن به مبادي ذيربط.
  • كنترل چگونگي اجراي طرحها و پروژه‌هاي محوله به پيمانكاران و حصول اطمينان از رعايت معيارها و ضوابط ابلاغ شده در اجراي كار .
  • كنترل مقادير پيش بيني شده در سيستم كنترل پروژه ، استخراج اطلاعات مربوط به پيشرفت فيزيكي پروژه‌ها و تنظيم و ارائه گزارشهاي تحليلي لازم به مدير كل استان .
  • انجام وظايف محوله براي اجراي برنامه جامع تحقق اهداف دولت الكترونيك در استان.
  • راهبري نظام ها ، فرآيند ها و اقدامات مربوط به فن آوري اطلاعات در استان در جهت بهبود ارائه خدمات گسترده به ارباب رجوع.
  • فراهم نمودن و نگهداري شبكه هاي محلي و شبكه گسترده .
  • بررسي مستمر نيازهاي سخت افزاري و نرم افزاري اداره كل در چهارچوب خط مشي هاي كلي حوزه ستادي وزارتخانه.
  • استقرار سيستم اطلاعات مديريت ونظارت بر به هنگام نگه داشتن آنها متناسب با برنامه ها وخط مشي هاي وزارتخانه .
  • تجزيه وتحليل وپردازش داده‌ها به منظور ارائه مستمر آنها به سطوح مختلف مسئولان بر حسب مورد.

شرح وظایف اداره هماهنگی حمل و نقل:

  • انجام مطالعات لازم در زمينه توسعه حمل و نقل در استان به منظور تسهيل ارتباطات و تأمين ايمني حمل و نقل.
  • بررسي ظرفيتهاي حمل و نقلي استان و ارائه برنامه هاي پيشنهادي درخصوص گسترش حمل و نقل در استان به ستاد وزارت متبوع.
  • ارائه پيشنهادات لازم به ستاد وزارت متبوع براي ايجاد زيرساختهاي لازم جهت اجراي امر حمل و نقل.
  • ايجاد هماهنگيهاي لازم ميان زيربخشهاي حمل و نقل در استان براي بكارگيري شيوه هاي حمل و نقل تركيبي.
  • شناسايي و استفاده بهينه از شيوه هاي ترابري و هماهنگي بين آنها و ارائه پيشنهادات لازم به مراجع ذيربط.
  • شناسايي شركتهاي فعال در زمينه حمل و نقل و ايجاد هماهنگيهاي لازم ميان آنها .
  • مطالعه، بررسي و شناسايي مشكلات و موانع موجود وپيشنهاد راهكارهاي مربوطه جهت رفع آنها.